Competitive Advantage on a Warming Planet
Competitive Advantage on a Warming Planet
(Jonathan LashandFred Wellington)
온난화 현상에서의 경쟁 우위
Whether you’re in a traditional smokestack industry or a “clean” business like investment banking, your company will increasingly feel the effects of climate change. Even people skeptical about global warming’s dangers are recognizing that, simply because so many others are concerned, the phenomenon has wide-ranging implications.
당신이 여전히 전통적인 굴뚝 산업에 있던지 혹은 투자은행과 같은 "clean" business에 있던지 간에, 당신의 회사는 기회변화의 효과를 더욱 더 느끼게 될 것이다. 지구 온난화의 위험성에 대하여 회의적인 사람들 조차도 너무 많은 사람들이 염려하기 때문에 이러한 온난화 현상이 광범위한 함의를 가지고 있다는 것을 인식하고 있다.
Investors already are discounting share prices of companies poorly positioned to compete in a warming world. Many businesses face higher raw material and energy costs as more and more governments enact policies placing a cost on emissions. Consumers are taking into account a company’s environmental record when making purchasing decisions. There’s also a burgeoning market in greenhouse gas emission allowances (the carbon market), with annual trading in these assets valued at tens of billions of dollars. Companies that manage and mitigate their exposure to the risks associated with climate change while seeking new opportunities for profit will generate a competitive advantage over rivals in a carbon-constrained future.
투자가들은 이미 온난화되고 있는 세상에서의 경쟁에서 열악하게 자리잡고 있는 기업들의 주식 가격을 깍아내리고 있다. 많은 산업들은 점점더 더 높은 원자재와 에너지 비용에 직면하고 있고 더 많은 정부들은 분출(탄소가스 등 오염물질)에 비용을 지우는 정책들을 제정하고 있다. 또한 소비자들은 구매를 결정할때 한 기업의 환경적인 행적을 고려하고 있다. 또한 일년 거래액이 수백억달러에 이르는 온실가스허용량(탄소배출권시장)에 관한 시장이 싹트고 있다. 이러한 기후변화와 관련된 위험들의 노출을 조절하고 완한시키는 동시에 이익을 위한 새로운 기회들을 찾는 기업들은 탄소배출이 제한된 비래에서 경쟁자들에 비해 경쟁우위를 만들어 낼 것이다.
This article offers a systematic approach to mapping and responding to climate change risks. According to Jonathan Lash and Fred Wellington of the World Resources Institute, an environmental think tank, the risks can be divided into six categories: regulatory (policies such as new emissions standards), products and technology (the development and marketing of climate-friendly products and services), litigation (lawsuits alleging environmental harm), reputational (how a company’s environmental policies affect its brand), supply chain (potentially higher raw material and energy costs), and physical (such as an increase in the incidence of hurricanes). The authors propose a four-step process for responding to climate change risk: Quantify your company’s carbon footprint; identify the risks and opportunities you face; adapt your business in response; and do it better than your competitors.
이 아티클은 기회변화의 위험들에 관해 상세한 지도를 그리고 반응하는 체계적인 접근법을 제공한다.Jonathan Lash and Fred Wellington of the World Resources Institute(환경싱크탱크)에 따르면, 그러한 위혐은 6개의 카타고리들로 나누어 질 수 있다.
1) 규제(새로운 배출 기준과 같은 정책)
2) 생산품과 기술(환경친화적인 상품과 서비스의 발전과 마케팅
3) 소송(환경적인 위해성을 증언하는 소송들)
4) 명성적인 것(기업의 환경정책들이 어떻게 기업의 브랜드에 영향을 미치는가)
5) 공급사슬(잠제적으로 더 높아진 원자재들과 에너지 비용)
6) 물리적인 것(허리케인과 같은 사건들의 증가)
작가들은 이러한 기회변화의 위험에 반응하기 위한 네가지 과정을 제안한다.
1) 당신의 기업의 종전의 탄소배출량을 계량화하라
2) 당신이 직면한 위험과 기회를 식별하라
3) 당신의 사업을 위험과 기회에 반응하여 적응시켜라
4) 이러한 사업의 적응 행위를 경쟁자들보다 신속하게 훌륭하게 수행하라
자연재해가 급격하게 증가하고 있다. 온실 가스 농도가 산업화 이전의 2배에 이루면 온도는 3~8도 오를 것으로 예상되고 현재의 추세가 유지된다면 2050년에는 이러한 상황이 실제로 일어 날 것이다. 기후 변화는 도표와 같이 기하급수적으로 늘어 날 수 있다.
교토 의정서에 가입하여 적극적인 탄소배출량에 대한 규제 및 허용권의 판매를 허락한 EU와는 달리 미국에서는 국제적인 규약이 아닌 주단위의 이러한 움직임이 일어나고 있다.
그러나 이러한 움직임은 상원에서의 법제 추진 및 미국의 교토의정서에의 합류를 예상시킨다.
최근의 Economist의 기사의 내용과도 같은 궤를 둔다.
어떻게 환경과 관련된 요인들이 당신의 기업에 영향을 미치는지 알 수 있는 방법은 비용과 수익 양쪽 측면에서 변화에 따른 영향력을 고려하는 것이다. 탄소배출이 제한된 세계에서 기회를 찾을 수 있는 기업의 능력은 물리적 기후 위험에 대해 미리 울타리를 치고, 규제에 의한 비용을 완화시키고, 값비싼 소송 및 기업의 명성에 대한 다른 위협을 피하고, 공급사슬에서의 기회변화에 따른 위험을 적절히 다루고, 저탄소 자산에 자본을 투자하고 새로운 기술 및 제품을 혁신키시는 것이다.
잠재된 수익과 잠재된 비용의 원동력들은 위와 같다.
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